آخرین اخبار
کد مطلب: 124158
گزارش/
وقتي روحاني به قانون‌گريزي دولتش افتخار مي‌کند/ مردم چرا شکر نمي‌کنند!؟
تاریخ انتشار : 1395/07/10 09:51:38
نمایش : 3343
روحاني طلب‌کار بود؛ حق هم داشت. اين طور بي‌دغدغه اداره‌ کشور نوبر است. مردم اما مثل رسانه‌ها و صاحبان جرايد حق ندارند دم بزنند؛ هرچه هست ناز و برکت، و قدرناشناسي کُفران نعمت است.

به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ به نقل از خبرگزاري دانشجو، «در اين نمايشگاه از "ويدئو بال" و "صوت خطي" استفاده خواهد شد. يعني در مقطعي از نمايشگاه صدايي را مي‌شنويد که در نقطه‌ي ديگر به گوش نمي‌رسد. استفاده از اين تکنيک‌ها براي اولين بار صورت گرفته است.» معاون کل نهاد رياست جمهوري روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اين‌طوري درباره‌ي نمايشگاه دستاوردهاي دولت توضيح داد. نمايشگاهي که بنا است از امروز در محل تالار وحدت به مدت يک هفته با تازه‌ترين تکنيک‌هاي هنري و رسانه‌اي، فتوحات تدبير و اميد را در معرض عموم قرار دهد. با اين‌همه روحاني روز چهارشنبه در حالي که حسابي عصبي به نظر مي‌رسيد، گفته بود: «چرا روزنامه‌ها، صدا و سيما، خبرنگاران و نويسندگان واقعيت‌هاي ايران را به مردم نمي‌گويند؟» چه کسي چه چيزي را نمي‌گويد که آقاي رئيس‌جمهور اين اندازه شاکي است؟ مردم چه مي‌گويند؟

 

 

وقتي «قانون‌گريزي»‌ مايه افتخار دولت است!

«مردم بدانند در يک سالي که گذشت با وجود افت قيمت نفت نه تنها ما از ذخاير برداشت نکرديم، بلکه ۲۰ درصد درآمدمان را به ذخاير ريختيم.» روحاني با اشاره به مشکلاتي که کاهش قيمت نفت براي ديگر ممالک توليدکننده‌ به وجود آورده در حالي‌که حسابي عصبي به نظر مي‌رسيد، افزود: «در همه کشورهاي توليدکننده نفت، قيمت پول ملي به نصف و در بعضي کشورها به يک پنجم تنزل پيدا کرده اما بازار ايران در شرايط سخت يک سال گذشته که نفت از ۱۲۰ دلار به ۴۰ دلار کاهش پيدا کرده بود، داراي ثبات بود و کشور بي دغدغه اداره شد، چرا شکر نعمت نمي‌کنيد!؟» آقاي رئيس‌جمهور دقيقاً به چه چيزي افتخار مي‌کند؟ خشم و هياهوي روحاني براي چيست؟

 

 

 

35 درصد؛ سهمي از فروش نفت و گاز و فراورده‌هاي نفتي است که دولت برمبناي قانون برنامه‌ي پنجم بايد به حساب صندوق توسعه‌ي ملي واريز مي‌کرده؛ گذشته از آن براساس سياست‌هاي کلي ابلاغي برنامه‌ي ششم هم دولت مطلقاً نبايد کمتر از 30 درصد از عوائد فروش نفت و گاز را به محل صندوق واريز کند. وي اما روز چهارشنبه براي واريز تنها بيست درصد از اين مقدار حسابي روي سرِ مردم منّت گذاشت و رسانه‌ها و نويسندگان جرايد مختلف را به لاپوشاني حقيقت متهم کرد. چرا آقاي رئيس‌جمهور به تخلفات دولتش از قانون افتخار مي‌کند؟

 

روحاني چه چيزي را از مردم طلب‌کار است؟

رسانه‌ها متهمند؛ حق با روحاني است! چرا که اگر مماشات آنان با انواع تخلفات دولت تدبير نبود، حالا آقاي رئيس‌جمهور اين‌طور علناً به قانون‌گريزي‌هاي دولتش افتخار نمي‌کرد. روحاني طلب‌کار بود؛ حق هم داشت. اين طور بي دغدغه اداره‌ي کشور نوبر است. مردم اما مثل رسانه‌ها و صاحبان جرايد حق ندارند دم بزنند؛ هرچه هست ناز و برکت؛ و قدرناشناسي کُفران نعمت است. مردمي که شانه‌هايشان حسابي زير رکود دولت‌ساز خميده است. مردمي که روزها را تا رسيدن به سرِ برج براي واريز همان مختصر يارانه‌اي که احمدي‌نژاد برايشان مقرر کرده، مي‌گذرانند. مردمي که از ترکيب بوقچي‌هاي دولت تدبير خسته‌اند.

 

 

لحن طلب‌کارانه‌ي آقاي رئيس‌جمهور اما در ادامه‌ي گشت‌وگذارشان در قزوين ادامه داشت. وي روز پنجشنبه هم و در اجتماع مديران دولتي و شوراي اداري اين استان، گفت: «تخريب و تضعيف دولت شرعاً حرام بوده و تخريب‌گران خاصيتي در جامعه ندارند. مردم ما فکور و آگاه هستند.»

 

مردم چه مي‌گويند؟

سخنراني‌هاي آقاي رئيس جمهور در استان قزوين اما حسابي واکنش کاربران فضاي مجازي را برانگيخت. آنها با اشاره به خشم و غيظ نهفته در صداي روحاني، وي را بابت سخنانش شماتت کردند. بعضي‌ها طلب‌کاري آقاي رئيس‌جمهور از رسانه‌ها و ارباب جرايد را سوژه پيامک‌هايشان قرار دادند و نوشتند:

 

روحاني امروز عصبانيه :))/ يکي از اون بزرگان خودت، حاجي چرا نمي‌گي؟!/ من از شما مي‌پرسم؛ اسمايلي احمدي‌نژاد!/ اين که ايشون از ما مي‌پرسه خيلي جالبه...ببخشيد آقاي رييس‌جمهور!!!!/ تا جايي که من عقلم مي‌رسه، مردم همين سوال رو از خود ايشون دارن! ايشون خودشون يه پله ديگه برن بالاتر، بزرگ‌تري ازشون نمي‌مونه که!/ داداش داري اشتباه ميندازي گردن اين و اون، واقعيت کشور رو تو بايد بگي!/ رأي دادم که سؤالاي خوشگل بپرسه!/ اين جمله جوريه که اگه کسي ندونه فکر مي‌کنه اين حرف رو سر دسته اپوزوسيون ايران گفته نه رييس جمهور!

 

 

گروه ديگري از کاربران فضاي مجازي هم مدعاي اداره‌ي بي دغدغه‌ي مملکت در سه سال گذشته برايشان جذاب آمد و با الهام از سخنان طلب‌کارانه‌ي آقاي رئيس جمهور، هشتگ #چرا_شکر_نمي‌کنيد را به راه انداختند. برخي از کاربران نوشته بودند:

 

گفتا شيخا هر آنچه گويي هستم! (بي سواد،افراطي،جهنمي و...) آيا تو چنان که مي‌نمايي هستي؟ #چرا_شکر_نمي‌کنيد؟

 

 

به نظرم همين الانم #شکر_نعمت کنيم به نفعمونه؛ آخه جلوي ضررو از هر کجا بگيري منفعته!/ ‏تيم مذاکره‌کننده پتانسيل اينو داشت که نصف ايران رو بده بره؛ ولي فقط دانش هسته‌اي رو داد رفت. واقعا #چرا_شکر_نمي‌کنيد؟!/ ‏مادران چرا آثار برجام را به نوزادان خود توضيح نمي‌دهند؟ آثار برجام را درک کرده و به جاي لالايي‌هاي مسخره، آن‌ها را در گوش نوزاد خود بخوانيد!/ هيأت دولت در جديدترين مصوبه خود، يارانه‌ي خانوارهاي 4 نفره با درآمد ماهيانه دو ميليون و نهصد هزار تومان را حذف کرد....تا بتواند حقوق برخي مديران را که ماهيانه 35 ميليون تومان دريافت مي‌کنند را بدهد.#چرا_شکر_نمي‌کنيد؟!/ از #چرا_گوش_نمي‌کنيد، رسيديم به #چرا_شکر_نمي‌کنيد و احتمالاً مرحله بعد اينه: #چرا_سجده_نمي‌کنيد!؟/ #چرا_شکر_نمي‌کنيد؟ رونوشت: سنگ پاي قزوين!/ ما اين همه کلاس درس را براي ديدار رئيس‌جمهور تعطيل کرديم! #چرا_شکر_نمي‌کنيد؟

 


انتهاي پيا/630 ل
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس